Hogyan aludjuk át az éjszakát?

Ahhoz, hogy ténylegesen ki tudjuk pihenni magunkat, és hogy nyugodt legyen az álmunk, több mindenre van szükség, mint stresszmentes életre. Valójában én sokszor azt gondoltam, hogy a stressz okozza azt, hogy nem tudok aludni, pedig sokszor észrevettem magamon, hogy azért stresszeltem, mert ideges voltam a fáradtságtól, este pedig azért idegeskedtem és stresszeltem, mert nem tudtam elaludni. 

A nyugalmas alvás érdekében oda kell figyelnünk a táplálkozásunkra. Például alvás előtt nem érdemes sem alkoholt, sem pedig koffeines italokat fogyasztani. Ahhoz, hogy a szervezetünk tényleg pihenni tudjon, ezeket mellőzni kell, hiszen mindannyian megfigyelhettük, hogy egy olyan este után, amikor többet ittunk a kelleténél, bizony rosszabbul ébredtünk reggel, még akkor is, ha abban a pillanatban, amikor beborultunk az ágyba nagyon hamar el tudtunk aludni. Másnap viszont úgy ébred ilyenkor az ember, mint a mosott rongy. A túlzott kávéfogyasztás is dehidratál, és a fekete tea sem ajánlott alvás előtt, inkább igyunk nyugtató gyümölcsteát, gyógyteát, vagy épp meleg tejet, kakaót.

A vitaminok hiánya is okozhat álmatlanságot, elsősorban a magnéziumhiány lehet a felelős az álmatlan éjszakákért.  

 

 

 

No Comments

Post a Comment